Tuesday, January 12, 2010

Penyeri Hidup Kami

Assalamualaikum wrt,

Alhamdulillah,ku panjatkan beribu2 kesyukuran ke hadrat Ilahi dengan kelahiran anak sulung kami.. Putera kami selamat dilahirkan pd hari Jumaat, 08/01/2010 (22 Muharram 1431), jam 11.15pm..

Setelah masuk 41 minggu kami menanti kelahirannya, di saat2 akhir, kami dikejutkan dengan pengesahan doktor bahawa permaisuri hatiku terpaksa menjalani pembedahan untuk melahirkan putera kami..Betapa gusarnya hati ketika itu ntk mmbuat keputusan..Lemah semangat rasanya tika itu..Tetapi aku harus menguatkan semangat isteriku agar tenang dengan apa jua yang mendatang..Kami tidak boleh tangguhkan lagi operation ni..Kami terus menghubungi keluarga di Malaysia ntk memaklumkan hal ini..Alhamdulillah, setelah dipersetujui oleh kedua belah keluarga, akhirnya kami sepakat untuk menjalani operation..Segalanya kami tawakkal kepada Allah..Dengan penuh harapan semoga keduanya selamat..

Bermula pd pukul 11.00pm, aku ditemani jiran yang juga sahabat kami Ust Shaiful Azlam, menanti dengan penuh debaran di bilik menunggu sambil mengaji.. Tepat jam 11.15pm aku mendengar tangisan pertama putera kami menandakan selamat dilahirkan... Betapa terharunya hati kala itu.. Bersyukur sgt2 kepada Allah.. Tidak ku sangka akhirnya aku mendapat gelaran Baba.. 10 minit kemudian pembantu klinik menyerahkan putera kami kepada ku untuk diazankan, diqamatkan dan seterusnya ditahnikkan... Lebih kurang 11.45pm aku dibenarkan masuk ke bilik pembedahan untuk membantu mengangkat isteri ku pindah ke bilik rehat... ketika itu isteri ku masih lg tidak menyedarkan diri walaupun kulihat matanya terbuka sedikit melihat kami... Betapa sedih dan terharunya melihat keadaan permaisuri hatiku kala itu... Besar pengorbanannya untuk memberikan aku zuriat... Ya Allah, moga Kau berikan ganjaran yang setimpal dengan pengorbanan dan kesabarannya serta sembuhkanlah dia dengan segera... Kini, baru aku tahu betapa agungnya seorang perempuan yang bergelar ibu... Betapa besar pengorbanan mereka untuk melahirkan kita di dunia... Saat ini, aku teringatkan ibuku di tanah air... Beliau juga telah banyak berkorban demi untuk membesarkan aku sehingga sekarang... Ibuku juga melahirkan aku dengan menjalani operation, sama seperti isteriku... Tahulah aku betapa sakit dan sabarnya ibuku tika itu... "Terima kasih banyak Mak atas pengorbanan Mak membesarkan Adie sehingga sekarang.. Adie sayang Mak.. Xlupa juga Abah.. Love u both.."

Berikut adalah beberapa gambar putera kami sejak dia dilahirkan 5 hari lepas :-